Moet ik nu investeren in mijn webshop was zijn vraag...

Afgelopen week had ik een (online) gesprek met een ervaren ondernemer met een aanzienlijke webshop die begon met; ik wil graag advies, het is razend druk, mijn webshop kan het bijna niet aan, alles werkt dus ik twijfel of ik nu toch moet doorontwikkelen en dus investeren.

Waarom nu investeren?

Waarom nu investeren terwijl je e-commerce platform overuren maakt is misschien wel de meest belangrijke vraag voor vele ondernemers met een webshop/e-commerce platform. Tijdens de eerste (intelligente) lockdown gingen winkels massaal dicht en werden mensen, net als nu, opgeroepen zoveel mogelijk thuis te blijven. Als een gevolg hiervan zagen we de online verkopen door het dak gaan. E-commerce zag een groei die het nog nooit eerder had gezien. Nu zien we, o.a. door kerstinkopen, een nog sterkere stijging van online verkopen.

De corona crisis lijkt de consumenten te doen realiseren wat het gemak is van e-commerce. Het vanuit huis bestellen en thuis laten bezorgen is een aspect van het gemak. Het andere aspect is (ge)makkelijk, snel en efficiënt zoeken, vergelijken, bestellen en afrekenen op het platform. Maw een optimaal ingerichte customer journey is cruciaal voor elk e-commerce platform.

Ongeacht hoe de crisis zich verder zal ontwikkelen en of er mogelijke verstrenging zal komen van de corona maatregelen, het niet continu blijven voldoen aan de eisen/verwachtingen van de bezoekers op jouw e-commerce platform bepalen of je succesvol bent en blijft.

Terug naar de vraag van mijn klant; moet ik doorontwikkelen en dus investeren in mijn e-commerce platform?

Mijn eerste vraag was; heb je het gevoel dat je meer uit je e-commerce platform kan halen? En zo ja waarom dan? Het was even stil en toen kwam een volmondig ja. Maar gelijk daaropvolgend; ik twijfel of ik de investering ga terugverdienen en of ik snel zaken kan aanpassen, het liefst heel snel namelijk. Ik vroeg nogmaals waarom hij dacht meer uit zijn e-commerce platform te kunnen halen?

De performance van mijn platform is niet goed, ik heb veel bezoekers die afhaken. Ik snap het ook wel, vervolgde hij, als ik niet snel door een site kan en het duurt mij allemaal te lang dan haak ik ook af. Ik denk dat ik technisch zaken moet ondervangen om te zorgen dat mijn bezoekers niet afhaken. Wat gaat mij dit kosten en hoelang gaat dit duren?

Ben je nieuwsgierig naar de uitkomst? Of heb jij zelf behoefte aan overleg en advies? Bel of mail me dan gewoon even!


Afgelopen week had ik een (online) gesprek met een ervaren ondernemer met een aanzienlijke webshop die begon met; ik wil graag advies, het is razend druk, mijn webshop kan het bijna niet aan, alles werkt dus ik twijfel of ik nu toch moet doorontwikkelen en dus investeren.

Waarom nu investeren?

Waarom nu investeren terwijl je e-commerce platform overuren maakt is misschien wel de meest belangrijke vraag voor vele ondernemers met een webshop/e-commerce platform. Tijdens de eerste (intelligente) lockdown gingen winkels massaal dicht en werden mensen, net als nu, opgeroepen zoveel mogelijk thuis te blijven. Als een gevolg hiervan zagen we de online verkopen door het dak gaan. E-commerce zag een groei die het nog nooit eerder had gezien. Nu zien we, o.a. door kerstinkopen, een nog sterkere stijging van online verkopen.

De corona crisis lijkt de consumenten te doen realiseren wat het gemak is van e-commerce. Het vanuit huis bestellen en thuis laten bezorgen is een aspect van het gemak. Het andere aspect is (ge)makkelijk, snel en efficiënt zoeken, vergelijken, bestellen en afrekenen op het platform. Maw een optimaal ingerichte customer journey is cruciaal voor elk e-commerce platform.

Ongeacht hoe de crisis zich verder zal ontwikkelen en of er mogelijke verstrenging zal komen van de corona maatregelen, het niet continu blijven voldoen aan de eisen/verwachtingen van de bezoekers op jouw e-commerce platform bepalen of je succesvol bent en blijft.

Terug naar de vraag van mijn klant; moet ik doorontwikkelen en dus investeren in mijn e-commerce platform?

Mijn eerste vraag was; heb je het gevoel dat je meer uit je e-commerce platform kan halen? En zo ja waarom dan? Het was even stil en toen kwam een volmondig ja. Maar gelijk daaropvolgend; ik twijfel of ik de investering ga terugverdienen en of ik snel zaken kan aanpassen, het liefst heel snel namelijk. Ik vroeg nogmaals waarom hij dacht meer uit zijn e-commerce platform te kunnen halen?

De performance van mijn platform is niet goed, ik heb veel bezoekers die afhaken. Ik snap het ook wel, vervolgde hij, als ik niet snel door een site kan en het duurt mij allemaal te lang dan haak ik ook af. Ik denk dat ik technisch zaken moet ondervangen om te zorgen dat mijn bezoekers niet afhaken. Wat gaat mij dit kosten en hoelang gaat dit duren?

Ben je nieuwsgierig naar de uitkomst? Of heb jij zelf behoefte aan overleg en advies? Bel of mail me dan gewoon even!